Friday, November 29, 2013

Catrice Camouflage Cream Concealer || Review+Swatches


As you may have seen from my Instagram, my best friend bought me some Catrice stuff for my birthday (yes, she's awesome), because she was in Germany not long ago and I can not find this brand where I live.

*Click on the photos to see them better*

The photo I posted on Instagram



Today I'm going to review the Camouflage Cream full coverage concealer.



I always use the Kiko full coverage concealer in the shade 03 but I'm always in the hunt of something new for concealing because I have a lot of dark circle under my eyes.

This one is in the shade 020 – Light beige and it's pretty much the same shade of the Kiko one, but the consistency is a bit different, it's more creamy, it glides on a lot more easly and it blends beautifully. I use it also on the bridge of the nose and on my cheek bones for brightening a bit and I use a bit of powder on top.

You can't really see the colour because it is almost the same as my skin tone


I love this concealer, it doesn't crease on me, it has high coverage and it's not pricey, I recommend it, if you can try it, it's really worth it.

Have you tried it? Did you like it? Let me know in the comment below!

If you want you can follow me on Twitter, Google+, Bloglovin' and Instagram (where I post my manicure and other stuff!) 

Xx, Agostina

*********

Come forse avrete visto dal mio Instagram, la mia migliore amica mi ha comprato alcune cose di Catrice per il mio compleanno (sì, lo so, è fantastica), perché era in Germania non molto tempo fa e io non riesco a trovare la Catrice da nessuna parte (non ho né la coin né altri posti che la vendono nei paraggi).

Oggi farò la review del correttore Cream Camouflage full coverage.

Io uso sempre il correttore Full Coverage della Kiko nella tonalità 03, ma sono sempre a caccia di qualcosa di nuovo perché ho ​​delle occhiaie abbastanza evidenti.

Questo è nella tonalità 020 - beige chiaro ed è più o meno la stessa tonalità di quello della Kiko, ma la consistenza è un po' diversa, è più cremoso, si applica e si sfuma più facilmente. Io lo uso anche sul ponte del naso e sugli zigomi per illuminare un po' e fisso il tutto con un velo di cipria.

Amo questo correttore, a me non va nelle pieghe, ha un'elevata copertura e non è costoso, se riuscite a trovarlo vale la pena provarlo.

Voi lo avete provato? Vi è piaciuto? Fatemi sapere nei commenti qui sotto!

Se volete mi potete seguire su Twitter, Google+, Bloglovin' e Instagram (dove posto foto delle mie "nail art" e altre cose!) ♡



Baci, Agostina

No comments:

Post a Comment