Saturday, November 2, 2013

Maybelline color tattoo in #70 Metallic Pomegranate

Apparently the theme of my blog is burgundy. Do not blame me, but it's fall and every fall I try to keep as far away from this color as possible, but I just can't.
This time it's an eyeshadow (that i haven't so I'm justified, right?), it's the Maybelline color tattoo in 70-Metallic Pomegranate.




I've heard great things about the color tattoo and I must say that I agree with all the positive reviews that I have read.
They are pigmented and extremely long lasting and I say extremely because one night I forgot to remove my makeup (I know, bad me) and when I woke up it was still there as if I had just put it on!

This is the swatch on my hand without primer


To remove it I use an oil (coconut or rice oil) because as I said they are very durable.

This is a very versatile color, for the day I put a thin layer without even the primer on my eyelid to make a smoky eye but is also very wearable for evening or special occasion, I use on top of it a burgundy or dark brown eyeshadow, lots of mascara and I'm good to go.

Price: 7 to 10€
Where to buy: drugstore
Pros: long lasting, very pigmented
Cons: none

I can't wait to try the other colors! Do you have someone? Do you like them? Let me know in the comments!!

If you want you can follow me on InstagramGoogle + and Bloglovin'  It will mean the world to me ♡

Xx, Agostina
*********

A quanto pare il filo conduttore del mio blog è il bordeaux. Non prendetevela con me, ma è autunno e come ogni autunno cerco di tenermi lontano da questo colore, ma è più forte di me.
Questa volta è toccato ad un ombretto (che mi mancava di questo colore quindi sono giustificata vero?) di Maybelline, il color tattoo in 70-Metallic Pomegranate.

Ho sentito parlare benissimo dei color tattoo e devo dire che sono d'accordo con tutte le recensioni positive che ho letto.
Sono pigmentati e a lunghissima tenuta, dico lunghissima perché una sera mi sono scordata di struccarmi (si lo so, non si fa, me cattiva) e mi sono svegliata che era ancora li come se l'avessi appena messo! E il giorno prima l'avevo messo alle 8 di mattina!

Per struccarmi uso un olio (o di cocco o di riso) perché come ho detto sono molto resistenti.

Quello che ho io è un colore molto versatile.. Per il giorno ne stendo un velo sottile senza nemmeno il primer per fare uno smoky molto portabile mentre per la sera o qualche occasione speciale lo arricchisco con un ombretto sul bordeaux o sul marrone scuro, chili di mascara e sono apposto.

Prezzo: tra i 7 e i 10 €
Dove comprare: Acqua&Sapone, Smoll, Oviesse, Coin, La Gardenia ecc..
Pro: duraturi, molto pigmentati
Contro: nessuno

Non vedo l'ora di provare gli altri colori! Voi ne avete qualcuno? Come vi trovate? Fatemi sapere nei commenti!!

Se volete potete seguirmi su Instagram, su Google + e su Bloglovin'  Mi farebbe tanto piacere  ♡

Baci, Agostina

No comments:

Post a Comment