Monday, February 10, 2014

Valentine's Day || Nails


Hi lovelies 
I thought, even if I'm not a very romantic person, that I will do some cute and easy Valentine's Day nail design :) They are all very simple and easy to recreate if you have a little patience, you can also switch the colours if you want :) So let's have a look!


Ciao care 

Ho pensato, anche se non sono una tipa molto romantica, di fare qualche nail art carina e semplice per San Valentino :) Sono tutte facili da fare se avete un po' di pazienza, potete anche cambiare i colori se volete :) Allora diamo un'occhiata a cosa ho combinato!



Nude + hearts

For the first two nail art I used a nude color as a base and made some red hearts, in the first one I made them with some Essence beads (the ones in the little jar) and in the second one I used a toothpick and a red-orange nail polish.


Per le prime due nail art ho usato una base color carne e dei cuori rossi, nella prima li ho fatti con delle perline di Essence (sono quelle nel barattolino tutte colorate) e nella seconda mi sono aiutata con uno stuzzicadenti ed uno smalto rosso-arancio.


Nails hearts
If you find hard to put the beads on, use a toothpick to draw the shape that you want and then place the beads on wet nail polish

Se per voi è difficile mettere le perline, usate uno stuzzicadenti per tracciare il cuore poi poggiate le perline sullo smalto non asciutto 


Love on Top

For this one you need to have long almond shaped nails, I find that it's a lot hard to do this design on shorter nails. I just draw a red heart on the tip of the nail and draw a thin line on the top with a striper and a metallic nail polish.


Per questo è necessario avere le unghie lunghe a mandorla, trovo sia molto difficile fare questo disegno su unghie più corte. Ho solo disegnato un cuore rosso sulla punta dell'unghia e tracciato una linea sottile sulla parte superiore con una striper e uno smalto metallico.



The french

I don't particularly like french manicure, but I was expermenting and this came out! I still think it's not for me, but it's cute! I give it a little twist with a little heart and some little dots.


Non mi piace particolarmente la french, ma stavo sperimentando e questo è quello che è venuto fuori! Credo ancora che non faccia per me, ma è carina! L'ho modificata con un piccolo cuore e dei puntini per l'occasione.




Precious Heart

This take just a bit of pacience! I used a red cherry base with some Essence silver beads.


Per questo serve solo un po' di pazienza! Ho usato una base rosso ciliegia con qualche perlina di Essence argentata.



I think I will wear my old trusty black nails even on Valentine's Day, but I had fun doing this post :) Let me know if you like them in the comments below!!


Io credo che metterò il mio vecchio e fidato smalto nero anche a San Valentino, ma mi sono divertita a fare questo post :) Fatemi sapere se vi è piaciuto nei commenti sotto!!




You can follow me on TwitterBloglovin'Google+Instagram and Facebook    ♥ Love you lots 


No comments:

Post a Comment