Wednesday, April 30, 2014

Essence new products Spring 2014 || Eyes

Hello Everyone!
Today I will talk about the new Essence products for eyes and what I got from this new range.


Ciao a tutti!
Oggi vi parlo delle cose nuove di Essence per gli occhi e di cosa ho preso io da questo nuovo assortimento.

This is the new sortiment:

Questo è il nuovo assortimento:


This is what I got:


Questo è quello che ho preso:


  • Mono Eyeshadow 74 Peach Beach   1.99€
I really like this colour, it's a peach with lots of gold shimmer, but it really doesn't show up on the lid as much as if you swatch it on your hand. 

Mi piace molto come colore, è un pesca con molti glitter dorati, ma non si vede molto sulla palpebra come si vede sulla mano quando si fa lo swatch.



We have a model here!! It's my sister's eye :) She has the most beautiful eyes <3

  • Get Big Lashes Volume Curl Mascara    2.89€
I really like this mascara, it's really black and it does curl your lashes, the only down side is that it doesn't separate well the lashes. I still like it, but not as much as my I love Extreme.


Mi piace molto come mascara, è molto nero ed incurva le ciglia, l'unico punto a sfavore è che non separa proprio bene. Mi piace comunque, ma non tanto quanto l'I love Extreme.



  • Big Bright Eyes Jumbo Eye Pencil 01 Highlight it.. nude    2.49€
Thats my personal favourite. It's creamy, blends like a dream, it's the perfect shade, not too beige and not too rosy and it last very long on the waterline and on the inner corner of my eye. I also use it for highlighting my nose and cheekbones because I don't like shimmery products for highlight and this is completely matt, but still gives light. Good job Essence :)


Questo è il mio prodotto preferito. E' cremoso, si sfuma da dio, è il colore perfetto, non troppo beige né troppo rosa e dura veramente molto nella rima interna dell'occhio e nell'angolo interno. Lo uso anche per illuminare il naso e gli zigomi perchè non mi piacciono i prodotti con shimmer o glitter per illuminare e questo matitone è completamente matt, ma dà comunque luce. Ottimo lavoro Essence :)




I also got a black eye pencil from the Gel line (2.89€), but it was for my mother, so I didn't try it. She said that it's really creamy but it last for a long time with just a bit of smudging.

Ho preso anche una matita nera della linea Gel (2.89€), ma era per mia mamma, quindi non l'ho provata personalmente. Ha detto che è molto cremosa ma dura a lungo con solo qualche sbavatura.



If you want you can take a look at the other post I did on the Essence new stuff for spring 2014 for nails and lips :)
Let me know what do you think in the comments!! :)

Se volete potete dare un'occhiata agli altri post che ho fatto sulle novità Essence per la primavera 2014 per le unghie e per le labbra :)
Fatemi sapere cosa ne pensate nei commenti!! :)


You can follow me on TwitterBloglovin'Google+Instagram and Facebook

♥ Love you lots 


No comments:

Post a Comment